
Eigenlijk zou iedereen zichzelf af en toe een cadeau moeten geven. Een bedrijf dus ook. Communicatie kan dat cadeautje zijn. Het kan nét die extra mooie strik om je mooie product doen maar het kan ook de inhoud veel mooier en beter maken.
Zo kan het zijn dat in jouw bedrijf je managers erg onder druk staan omdat informatie op de een of andere manier maar niet goed aankomt. En het kan zomaar zijn dat ze dan roepen ‘het ligt aan de communicatie’. En dat je medewerkers Communicatie dan roepen dat dat een verantwoordelijkheid van de lijn is? Herken je dit?
Dan kan ik met LEV commuicatie het verschil maken. Ik ga voor je kijken welke informatiestromen er allemaal lopen in je bedrijf. Welke informatie daadwerkelijk ‘need to know-informatie’ is. Wie die informatie eigenlijk zouden moeten hebben. En wie niet. En ik kijk of de communicatiestructuur eigenlijk wel aansluit bij de organisatiestructuur. Zodat communicatie weer gaat doen wat het moet doen: verbinden, inspireren, informeren.
Of je wilt dat je medewerkers sommige dingen anders gaan doen. En dat heb je wel verteld maar het gebeurt maar niet. Dan kan ik je helpen vanuit de gedachte “een cadeau kan nog zo mooi ingepakt zijn, het moet wel leuk zijn om te krijgen als je het uitpakt”. Ik help je om niet alleen de verpakking maar ook de inhoud ertoe te laten doen. Zodat medewerkers snappen en kunnen invoelen waarom je de dingen anders wilt doen.
Herken je jezelf of je bedrijf in één van deze situiaties? Zeg nou zelf: dan gun je je bedrijf toch ook een cadeau?